Tuesday, June 17, 2008

Tribute buat dua member ku

Remember my last post, "Insane"? Alah, entry where mailbox aku dihantam jemputan kahwin member2 aku tuh. Dua tiga menjak nih, kena hantam lagi. Setiap kali kena, tiap kali tu lah aku akan 1) mengucapkan tahniah sebab berumahtangga AND 2) mintak maaf sebab tak dapat dtg. Bugger.

Recently, another two of my friends (the very same people who once upon a time wouldn't even give two hoots about talking to girls, let alone bercintan2) have gone to the next level. So I think it would be nice to do a short tribute about them, since we used to be the greatest of mates.

Weih, btw member2 yg lain tuh pun best gak, tapi aku dah delete semua jemputan so aku dah lost track who marries when. Anyway here goes:

1) Mohd Firdaus bin Mahmud (Maos) - Budak Rumah Biru!!

Pandai gila dan alim gila. Orang Pahang, area Muadzam, first time jumpa dia time kelas 1R, selalu konfius muka dia ngan Mat Pin. (Biasalah, dulu aku nerd so selalu sgt konfius2 nih). Senyap tak banyak cakap, very softspoken guy. Eventually tinggal satu dorm ngan dia lagi time end of F1. Mamat ni amatlah pengemas, katil sentiasa tegang tahap baling bola hoki boleh lantun punya. Kalau katil dia kantoi inspection, anggaplah katil korang2 semua pun akan kantoi sama.

Tak suka merapu / mengutuk, tapi boleh layan gelak gila2 nya kalau budak2 start buat lawak2 bangang diorang. Kalau study tuh mesti top 10 jek, and also a great sprinter. Lari macam angin kencang, mengalahkan ribut Greg! Been my classmate for 5 years, so aku mmg tahu sgt hati budi dia.

Last time aku dgr cite dia kat UTP. Alih2 dapat kad. What the??? But then, I'm very2 happy for his marriage and hope it will stand the test of time. Good luck.

2) Tajul Ariffin bin Norizan (Tajul) - Budak Black

Budak nasyid, alim dan suka menyanyi. Very artistic as well, kalau bab menghias kelas / melukis poster / menambah kerawang entahapapatah tu dia lah yg selalu buat. (Aku ada tolong skit2 tapi jadi buruk gila, baik kasi dia je la..) Tu pun budak pandai yang baik gak, tapi macam biasa kalau bebudak2 buat lawak2 bahan diorang dia pun mesti join gelak sama, kadang2 siap tambah lagi!! Great guy, kalau lepak ngan dia mesti keluar 1-2 line dakwah nyer kan, huh, keinsafan..

Sukan pun main gak, terer dia main hoki tu. What an all-rounder.

Lepas SPM, dia sambung study German under PPP rasanya. Eloklah tu, bolehla dakwah org German belah sana lak. Dia, Tuah, Digun semua satu batch la tu. La ni, tak tau apa cita, pejam celik dpt kad jugak. So, again tahniah kepada Tajul, moga2 dicucuri limpah kurnia rahmat sampai bila2, amin.

They are awesome people, and I can only wish for happiness and enlightenment to be upon them till the last of their days. Amin...

No comments: