Wednesday, May 7, 2008

Insane

Inbox..

Dua tiga menjak ni mailbox aku asyik dihantam oleh jemputan kawin, from my own schoolmates! My schoolmates!! Pergh, tak sangkanya semua org dah besar tiba2, berkerjaya dan kini sudah berumahtangga. Huh, congrats banyak2 aku ucapkan kat korang semua, moga2 we can still keep in touch once in a while. Marriage is always a big big big gigantic thing, it involves lots of effort, compromise and sacrifices so korang2 yg telah membuat decision sebegini, I have to admit it is an achievement by itself and harap2 boleh berkekalan sepanjang hayat.

Member2 lama aku - Jaka, Manan, Aish, Abby, Shahril, Piyang, Gundat, Hakim, Poyo, Makro, Kicap, Joe, Tem, Zultek, Boks, sapa lagi eh? Tu je kot, sori kalau tak ingat yg lain2.

Sometimes it's hard to believe how time flew. Cam baru semalam jek rasa kat STAR dulu.
First day orientation, nangis bila kena tinggal parents, nangis lagi sebab tak hafal lagu sekolah, nangis sebab kena ragging ngan senior, in fact time telefon pun nak nangis lagi, sebab phone operator tak kasi buat reverse charge!!!!! That was pathetic, pk2 balik.

Mmg betul la budak2 asrama nyer bond kuat gila. Mana taknya, makan sama2, main sama2, tido sama2, kena ragging sama2. Batch aku ada le 100 org je kot, mmg sekor2 tahu ah kelibat masing2, rapat tak rapat. Biasala kalau dah selalu sgt mengadap muka2 sama for 5 years, mesti ada pergaduhan2 bangang pasal isu2 remeh punya, adat berkawan katakan. But in the end, the comradeship has been cemented and until now we still make time to hang out with each other. Mesti ada makan, mesti ada bola, mesti ada lawak2 bahan org nyer, ingredients for a great night out. Bebudak nih kalau nak ngutuk org, nak malukan orang ya allah, semua jenis idea keluar. Mmg konfirm berdekah2 dibuatnya. Kadang2 teringat benda2 cam tuh, mesti tergelak sorang2 nyer pas tu kena rendered ngan member, panggil aku org gila..hehehe

That was then. After that, aku fly Brissie and lama sgt tak contact diorang. Serious I miss those guys heaps. Odd, considering I don't talk that much anyway during gatherings but it's only because just seeing them in good health and smiling is enough to keep me happy inside. Also, it's because I must've spent most of the time laughing like a hyena everytime they start to come up with those tall crazy stories, latest gossips about teachers (mesti ada nyer!!) and sesi membahan member / cikgu / senior. Macam sial..

Tau2 jek, dah dkt 8 tahun dah kitorang dah tinggal sekolah. Heaps happened to them. Ada yg jadi doktor, jadi loyar, jadi engineer, jadi akauntan (me!), buat Master, buat Business etc. Tau2 jek, budak2 dah start berwalimatulurusan. Situ kenduri, sini kenduri, satu pun aku tak gi...abih tu, dah aku tersesat kat sini, buat camana..sorry guys, nanti aku lawat la family korang insyaallah...kalau korang ada anak lelaki sound, nanti aku carikan dia but bola sepasang :)

And not to forget, my uni friends as well..si Luqzan, Farid, Aishah, Kimah, Suria and Adnan. There's also Haris + Kenadd, Tupax + Shikin, Man + Nisa, Bijan + Nurul, Amar, that's most of us already, who's next? Got a few couples in mind right now, heh...kalau jadi then alhamdulillah..Mintak2 dicucuri rahmat jugak seadanya.

Whatever happens now, remember this: We may be busy with our own lives and not contact each other as much, but I will always look after you guys' backs. This is a promise. Trust me.

3 comments:

nadia denise said...

name aku ngan abu takde pun.. hahahah...

Ansar Masuri said...

Korang tak kawin lagi, mana kira!!! Hehe, sori la tak sengaja, aku mmg nak include semua org tapi mesti lupa a few, sarah pun aku lupa heh

nadia denise said...

knadd ngan harez dah kawen ek??? its ok ansar... tak kesah pun..